Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Píšeš mi

Píšeš mi. Často bez papíru a tužky. To psané, se snažím číst ve slovech, která říkáš, v tvém pohledu, očích i smíchu. Někdy mne překvapí smutek, který zní mezi slovy. Či strach, který dál vládne našim životům. Ale úsměv ze srdce, jen tak, mne naplní touhou po životě a vděčností, že tě znám. Tak piš dál.

Píšeš mi, a slova tvůj příběh rozbalí,

postavy na jeviště života se vydají.

Píšeš mi, že člověk, kterého měl si rád,

zradil tě, lhal, už není tvůj kamarád.

Píšeš mi o zármutku, který tě tíží,

a tělo znavené je, smutkem se plíží.

Píšeš mi o radosti, které z dětí máš,

a pak, pár otázek na mne máš:

Ptáš se na lásku, která ze života zmizela,

na věštbu kartářky, co při životě tě držela,

ptáš se na lidi, co jiní v nitru se zdají být,

ptáš se mne, zda můžeš je taktéž  ošálit.

 

Příteli můj zastav se a najdi spojení,

To, co moudrost tvou a lidskost vyjeví.

Zastav se příteli a hlas nitra poslouchej,

ústa svá uzamkni, lidem naslouchej.

Příteli, jako přítel k tobě přicházím,

vždy nové kvality v tobě nacházím.

Snad dřímeš a na slova lásky si zapomněl,

Já přišel jsem, bych ti je připomněl.

Vše máš v sobě -  celý svět,

Na čase je žít a znovu pět.

Přítel se vrátí, dej tomu čas,

odpusť oběma  na stokrát,

smutek odchází střídán úsměvem, co se objeví,

pln radosti a vášně, všechny rány se zacelí.

Své věštby sám v sobě máš,

Proč druhé šálit, když rád je máš?

Autor: | středa 25.3.2015 14:00 | karma článku: 5,33 | přečteno: 257x
  • Další články autora

Boj

Co všechno stojí za bojem, který nás provází po mnoho časů? Peníze? Moc? Touha po nadvládě? Vnitřně cítím, že je to "pouze" myšlenka, která se objeví. Šeptajíc hlasem přítele. Necháváme se tak strhávat k bojům. Mnohdy uvnitř sebe samých, odsuzujíc lidi kol sebe i rodinu, která nás miluje. Znelíbíme si ve své hlavě i lidi, kteří mají jen odlišný názor. S pocitem moci, se nad nimi stáváme vítězi. A přesto - ve své zbabělosti, strachu, křiku a obviňování celého světa, jsme právě byli poraženi.

10.9.2014 v 10:33 | Karma: 4,04 | Přečteno: 171x | Diskuse| Ostatní

Život se těžkým může zdát

Poslední dobou jsem myslela na lidi, které jsem dlouho neviděla. Objevil se i pocit odcizení, smutku či nepochopení z toho, jak rychle odešli z mého života. Někdy jsem pocítila lítost nad tím, že se čas nedá vrátit. Jindy to byl smutek, že si nerozumím s lidmi, kterým jsem věřila. V takovém případě, byla hlava rychlejší a místo vděčnosti se objevilo opovržení. Myšlenky se množily a uklidnit je, se nedařilo. Nevím jak vy, ale mne vyčerpává vytváření situací a domýšlení si toho, co by bylo kdyby....a tak přišla tato slova (a mě se ulevilo):

19.8.2014 v 11:00 | Karma: 8,25 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ostatní

I kdybys

Nejlepším a nejkrásnějším tématem je LÁSKA. Mnoho století se o ni opírají básníci, spisovatelé, malíři, lidé. Běžně žijící, zažívajíc ji v každém okamžiku svého života. Mnohdy netušíc, povzbuzujíc ty druhé, dodávajíc odvahu, líbajíc, promlouvajíc či doufajíc. Láska je neuchopitelná. Nesdělitelná. A o to více nutná v životě. Vyjádřena skrze nás. V miliónech barev, národností, slovech, gestech, prožitcích, příbězích.

14.6.2014 v 8:00 | Karma: 3,91 | Přečteno: 169x | Diskuse| Ostatní

Jen mne se ptej

Mysl je potvora. Někdy předloží tak jasná vysvětlení, dodá závěry a konečná řešení, že neprotestujeme. A tak se neptáme. A když ano, otázky se mohou stát municí, kterou je dobré "použít" pro útok. Co takhle se ptát. Klást otázky tam, kde je třeba...je to velké umění?

13.6.2014 v 8:00 | Karma: 5,52 | Přečteno: 146x | Diskuse| Ostatní

Hojnost

Stačí se podívat kolem sebe a poslouchat, co si mi lidé, opravdu přejeme. Co si přitahujeme do života. Zda to jsou slova díků a hojnosti nebo naopak slova urážek a pomluv. Jsou to pouze hmotné statky nebo naopak pouze duchovní hodnoty? Balancování na hraně nebo vyvažování obou polarit?

12.6.2014 v 8:00 | Karma: 7,16 | Přečteno: 223x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 218x
Inspirativní žena, milovnice života a kreativního tvoření.

Seznam rubrik